Jeroen en Nienke verhuizen van Helpman naar Het Harener Holt
Het jonge Groningse stel Jeroen en Nienke verruilt straks hun woning in Helpman voor een nieuwbouwwoning in het project Esserdael Harener Holt in Haren. De verkoop van hun huidige woning, de aankoop van hun nieuwbouwwoning, de tussentijdse huuroplossing en de hypotheek regelden ze allemaal onder één dak bij Partners in wonen. Binnen een maand! Hoe ging dat precies? Een aantal vragen aan Jeroen en Nienke:
Hoi, wie ben jij? Vertel eens iets over jezelf
Wij zijn Jeroen en Nienke en we wonen samen met Sara (9) en Luuk (6) in Helpman, Groningen. We houden ervan om leuke dingen te doen met ons gezin, veel buiten te zijn en in het weekend gaan we vaak op pad, naar familie, vrienden en sportclubs. We wonen nu ruim 8 jaar in Helpman en dat bevalt nog steeds uitstekend. We werken allebei fulltime, hebben leuk en afwisselend werk en zijn blij dat we dit goed kunnen combineren met ons gezin.
Hoe ben je bij de Partners in wonen terecht gekomen?
Via Funda. Op een zaterdagavond in oktober 2019 was ik (Nienke) op Funda aan het kijken wat het aanbod was in Haren. We waren helemaal niet op zoek, maar een huis nog iets meer in de natuur leek ons wel mooi. Ik zag een gaaf project, Esserdael in Haren, nieuwbouw en zag de makelaar Boekholt nieuwbouwspecialist erbij staan. Zondag zijn we gaan kijken waar het precies was en op maandag heb ik gebeld. We hadden geluk, er waren nog 2 woningen vrij en toen ging het allemaal heel snel.
Gefeliciteerd met jullie nieuwbouwwoning! Daarna was het tijd jullie huidige huis te verkopen via Boekholt & partners makelaardij. Waar moet een verkoopmakelaar voor jou aan voldoen?
Een makelaar moet vooral betrouwbaar zijn. Wij vonden het heel spannend om ons huis te verkopen (in coronatijd) en dan is het heel belangrijk dat je het vertrouwen hebt dat het goed gaat komen. Nu heeft corona weinig impact gehad op de huizenmarkt bleek achteraf, maar dat konden wij toen nog niet inschatten. We zijn echt gerust gesteld door Ben Schuitema en dat was voor ons heel prettig. Daarnaast is het ook fijn als hij kennis heeft van de markt, vriendelijk is en echt gemotiveerd is om je huis voor een goede prijs te willen verkopen. Dat past allemaal bij Ben.
Ook gingen jullie bij partner in wonen Scherp financieel advies de huidige hypotheek oversluiten naar een nieuwbouw hypotheek. Waar moet een hypotheekadviseur voor jou aan voldoen?
Zeker ook betrouwbaar, je financiële situatie is heel persoonlijk. Ik vind het heel belangrijk dat hier goed mee omgegaan wordt. Daarnaast het blijven updaten van de status van een financieringsaanvraag, met je meedenken en een brede kennis hebben van de financiële markt en aanbieders. Objectief kunnen adviseren wat het beste past bij je situatie, zowel qua hypotheekvorm, als aanbieder etc. Dit hebben wij zeker in Jeroen Koops van ’t Jagt en later ook in Hannelore van den Bosch gevonden.
Jeroen en Nienke over Partners in wonen: 'Door de korte lijnen was alles gemakkelijk en snel geregeld'
Hoe heb jij het voordeel van samenwerkende Partners in wonen ervaren?
Als een groot voordeel. Jullie werken allemaal onder één dak. Omdat wij onze nieuwbouw woning al hadden gekocht en gefinancierd bij Boekholt nieuwbouwspecialist en Scherp financieel advies hadden we al veel contact gehad met verschillende mensen binnen deze Partners. Het schakelen was daardoor heel snel, we hoefden niet lang te wachten als we antwoorden nodig hadden, bijvoorbeeld een waardebepaling voor onze koopwoning. Ook hebben wij door deze samenwerking geluk gehad met onze huurwoning. We gaan tijdelijk huren totdat onze nieuwbouwwoning klaar is.
Tom Fransen van ben-s.nl verhuur en beheer heeft ons hierbij geholpen en dankzij de samenwerking hebben wij de huurwoning gekregen. Libby Siaila van de binnendienst is ons aanspreekpunt geweest voor veel vragen en ik vond dat ook een groot voordeel, want de vragen liepen wel eens uiteen, van nieuwbouw, tot verkoop huidige woning of over de financiering. De altijd vrolijke en vriendelijke Libby stond altijd voor ons klaar.
Wat kunnen de Partners in wonen verbeteren om in de toekomst nog beter van dienst te kunnen zijn?
Als tip zou ik mee willen geven dat het updaten van je klant heel belangrijk is. Even een kort berichtje, kan een mail zijn, telefoontje of whatsapp bericht. Even laten weten hoe het ervoor staat, soms ook als er misschien minder nieuws is. Dit geldt voor de financiering, status aankoop of verkoop etc. Wij waren zelf heel proactief en hebben veel gevraagd tussendoor, maar voor stellen die dat niet doen zou dat mijn tip zijn.
Tot slot, heb je nog tips voor mensen die nog gaan verkopen/aankopen/hypotheek afsluiten?
Mijn tip is: ga naar Partners in wonen, met iedereen waar wij contact mee hebben gehad is het altijd prettig geweest. 1 aanspreekpunt en je wordt doorverwezen naar een collega- specialist voor specifieke vragen. Informeel, vriendelijk, altijd bereid je te helpen, niets dan lof. Ik zie alleen maar voordelen om dit bij samenwerkende partijen zoals Boekholt en Scherp te doen.
Wil jij net als Jeroen & Nienke gebruik maken van de voordelen van Partners in wonen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op via 050-3114646, kijk op de Partners in wonen website of kijk op een van de andere websites: